Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.10.2008 12:51 - Моята Зимна буря...
Автор: ralibali Категория: Музика   
Прочетен: 8974 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 29.10.2008 13:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това е опит за репортаж от концерта на Таря Тюрунен снощи. Само че, в мен все още бушуват емоции, които определено ще ми попречат да пиша безпристрастно. 

Нямаше начин да пропуснем концерта на Таря, главно заради любовта ни към "стария" Nightwish.  За мен тази група има много емоционално и сантиментално значение. Nemo е песента, която ми беше "Първата" - песента, която ме запали по готик и симфоничния метъл. Това промени изцяло музикалния ми вкус, както и мен самата. Така че за мен идването на Таря беше една сбъдната мечта.

И макар, че сигурно ще разгневя част от феновете на Nightwish, истината е, че Таря е Nightwish! Когато запя няколко техни стари парчета - Nemo, Wishmaster, Over the Hills and Far Away... за мен нямаше никакво значение кой свири зад нея. Защото аз свързвам песните на групата с нейния уникален глас. И няма друга певица, която да може да я замести. Атмосферата, която създава на сцената е неповторима и няма начин някой да успее да я имитира. Затова за мен Nightwish престанаха да съществуват когато Таря вече не беше там.

А тя се държа великолепно. Гласът й беше във върхова форма, сценичното поведение беше чудесно и всички почувствахме магията на музиката й. С роклите си, допълваше усещането - беше готик, беше Снежната кралица, беше магична и мистична. Може да имам богато въображение, но тя създаде в мен почти физически илюзията за зимна буря и черните врани, летящи над Финландските заснежени полета...  А гласът й наистина омайваше с огромния си диапазон и мекота. И като добавим звездния фон и нежния глас на виолончелото на Макс Лиля (бивш Апокалиптика), всичко ми се струваше една феерия и фантазия от звуци, светлини и чувства.

Възхитена съм. Тази година имах шанса да видя три от най-любимите си изпълнители - Апокалиптика, Металика и Таря. И съм много, ама много благодарна. 

image

image

image

1, 3 Снимка: Виктор Александров
2 снимка е моя


Ето и сетлиста:

01. Boy And The Ghost
02. Lost Northern Star
03. My Little Phoenix
04. Passion And The Opera
05. The Seer
06. Dead Gardens
07. I Walk Alone
08. Ciaran"s Well
09. Sing For Me
10. Nemo
11. Enough
12. Minor Heaven - The Reign - Oasis
13. Poison 

Бис:
14. Wishmaster
15. Die Alive
16. Calling Grace
17. Over The Hills and Far Away


Тагове:   Моята,   буря,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Благодаря за постинга !
29.10.2008 13:03
Трябва да познаваш отблизо Финландия в която има много добри изпълнители ,а не само илюзията за студ и черни врани !Интересно ,ако български певец пее ,дали хората ще свързват превъплащението му с улични кучета !Това на шега ! Таря е великолепна и световно призната!
Поздрави и се радвам ,че някои е оценил таланта и и скептично настроените срещу Финландия ,дето не знаят нищо за нея ,като редакторите на БГ.БЛОГ отпечатиха този постинг в ,,избрани,, и разчупиха традицията си !
цитирай
2. ralibali - Е, да...
29.10.2008 13:13
И аз се радвам.

А като описвах моята илюзия за врани и студ, го писах с възхита. Защото такава атмосфера може само да помогне за усещането, а не да добави нещо отрицателно. Финландия е една от любимите ми страни с уникална природа, обичаи и невероятни изпълнители. Много се надявам някой ден да успея да я посетя.
цитирай
3. анонимен - do ralibali
29.10.2008 13:22
Дано се сбъдне мечтата ти ! И пак ти благодаря за това ,че запознаваш читателите с позитивни емоции и умееш да синтезираш хубавито в изкуството.Поздрави от страната на Таря и от мен !
цитирай
4. анонимен - Жоро
29.10.2008 14:13
Концерта беше невероятен! Както и самата Таря, която се раздаде на публиката на 101%. От вчера насам не мога да спра да се усмихвам! Дано наистина, както каза самата тя, да дойде пак!
цитирай
5. sisithebest - ееееех
29.10.2008 15:03
Таря е върхът! Все още не мога да повярвам, че не е Nightwish... Но тя си остава същия величествен лик на готик музиката!!!
цитирай
6. ralibali - Да, точно...
29.10.2008 15:14
А и както се видя снощи по-лесно е да възприемеш песен на Nightwish, изпята от Таря самостоятелно, отколкото същата песен, изпята от Анет в днешния състав на групата. Аз Анет не мога да я възприема да пее старите песни на групата. Даже ми е неприятно. Таря завинаги ще носи духа на Nightwish. За съжаление вече не го виждам в самата група.

Така че аз съм доволна, че тя дойде...
цитирай
7. анонимен - Даааа, невероятен концерт
29.10.2008 15:38
И страхотна атмосфера! А барабаниста и той беше невероятен ;) Много се радвам, че бях там вчера, и дано Таря да дойде скоро пак :)
цитирай
8. sunray - Това е назебравимо изживяване
29.10.2008 19:05
Няма да напиша нещо различно от това по-горе...Нямам думи да опиша как се чувствах. Настръхвах като я слушах...гледах и слушах буквално като в захлас...
цитирай
9. anallizator - . . . и аз бях там и аз се кефих. . . Таря ...
29.10.2008 23:30
...и аз бях там и аз се кефих...
Таря си е Таря,Найтуиш са си найтуиш...ИСТИНАТА Е, че Нито Таря щеше да е това, което е без Найтуиш...нито Найтуиш щяха да са това, което са без Таря, с малката вметка, че трябва да се гледа обективно - геният на Туомас+виртуозността на Емпу+колорита и гласа на Марко+ритъма на Джука+++невероятната,незаменима и неповторима Таря = NIGHTWISH!!!
Без Таря с уникалният и глас няма кой да изпее гениалните пиеси-произведения на Туомас.....изсвирени от неподражаемите - Марко,Джука и Емпу...
Без неподражаемите -Марко,Джука и Емпу и композициите на Туомас на Таря няма кой да и направи песните...
Бандата на Таря е добра, но за песните от нейния албум...за Nemo, Wishmaster и т.н си трябват Nightwish...
Албумът на Найтуиш си е добър, но да го пееше ТАРЯ...
Едни без други не са пълноценни!!!

Аз си имам една мечта-след година реуниън,Таря се връща и тръгват на турне с новият албум + хитовете от нейния и ИДВАТ В БЪЛГАРИЯ!!!

ТОВА Е ИСТИНАТА!
(Коментари от рода - : Найтуиш без Таря са боклук или пък Таря без тях не става са крайни и наивно неточни)


Радвам се, че залата беше пълна и стана концерта супер,и на Таря и хареса...въпреки гафчето със завеската :)))))

Поздрави на теб и всички истински фенове на НЕПОВТОРИМИТЕ NIGHTWISH
цитирай
10. ralibali - Да, съгласна съм с теб...
30.10.2008 08:33
Моето мнение не беше за това как са се създали песните на групата, защото е ясно, че всеки един от групата си има своето ценно и незаменимо място. Това, което казах вярвам, че е вярно за мен в създадената в момента ситуация. Защото при вече създадени гениални парчета, в момента Таря ми харесва повече да си пее нейните песни + старите на Nightwish, отколкото новата вокалистка да пее старите парчета на групата.

Не казвам, че Nightwish в момента са боклук, просто за мен не носят стария дух на групата.

Аз също мечтая за реюниън - тогава магията ще е пълна :)
цитирай
11. polise - Радост
06.11.2008 11:23
Радостен съм като чета такива постове.Бях се уплашил че чалгата е превзела напълно страната.На моите години(45) е добре за здравето да вижда и чува за хора които ценят хубавата музика.А Таря си е Таря-с или без Nightwish.Нямам възможност да ходя на концерти но ако дойдат Ramstein зарязвам всичко и тръгвам.
цитирай
12. merkator - Аз съм сравнително стар и уморен. ...
06.01.2009 16:41
Аз съм сравнително стар и уморен.Слушам рок, блус и хеви от много, много време и никога не съм бил фен на друг вид музика!Някъде в края на 70-те, на миналия век почнах с класиците Beatles, а в момента слушам шведите Opeth.Бил съм на 95% от рок концертите у нас...от 89-та на сам!Но, Таря наистина беше невероятна!Самият концерт бе топъл и обмяната на чувства и емоции беше двустранна!Тази финландка е светъл лъч сред комерса и инерцията на шоу бизнеса (ебати гадната дума) и в нейно лице рока си има нова Кралица!Браво Рали!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ralibali
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2121950
Постинги: 47
Коментари: 537
Гласове: 638
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930